In Natural Science, in the topic "Human Being"
of the first term, students have prepared
several topics to explain them to their
classmates.
The topics covered are as follows:
• Food and nutrients.
• Digestive.
• Respiratory.
• Circulatory.
• Urinary.
• Nervous System.
• Hormonal System.
• Locomotive.
• Reproductive System.
This work experience has been a learning experience among equals, as they have been students who have prepared topics and transmitted the knowledge to their peers, working in groups of a maximum of 3 people, although some preferred to work individually.
The subject material they have to expose has been given to them previously, so they would know the aspects to be treated. Then they have developed and have displayed their work, most of them assisted by a Powerpoint presentation although there have been other options. They have also elaborated a short questionnaire of five questions to ask their mates at the end of the presentation.
They have been rated:
-For including all the aspects of the subject that they were given photocopied. (50%)
-The presentation is clear and well organized. (30%)
-Good choice of the questions for the
questionnaire. (20%)
****************************************************************************
En Conocimiento
Natural, en el Bloque “El ser humano”
del primer cuatrimestre, los alumnos han preparado los temas para exponerlos en
clase a sus compañeros.
Los temas expuestos han sido los siguientes:
·
Los alimentos y nutrientes.
· - Aparato Digestivo.
· - Aparato Respiratorio.
· - Aparato Circulatorio.
· - Aparato Excretor.
· - Sistema Nervioso.
· - Sistema Hormonal.
· - Aparato Locomotor.
· - Aparato Reproductor.
Esta experiencia de trabajo ha sido una experiencia de
aprendizaje entre iguales, ya que han sido los alumnos los que han preparado
los temas y transmitido el conocimiento a sus compañeros, trabajando en grupo
como máximo de 3 personas, aunque alguno ha preferido trabajar de forma
individual.
Se les ha entregado un material previo del tema que les
tocaba exponer, para que supieran los aspectos a tratar. Luego han elaborado su
trabajo y lo han expuesto, la mayoría ayudándose de una presentación en
Powerpoint aunque también ha habido otras opciones.
Además han elaborado un
pequeño cuestionario de cinco preguntas para pasarlo a sus compañeros una vez
terminada la exposición.
Se les ha valorado:
· 1. Que traten todos los aspectos del tema que se
les entregó fotocopiado. (50%)
· 2. Que la exposición sea clara y bien
organizada. (30%)
3. Buena elección de las
preguntas del cuestionario. (20%)
No comments:
Post a Comment