Saturday 23 March 2013

Human Beings' Systems (presentations)


In Natural Science, in the topic "Human Being" of the first term, students have prepared several topics to explain them to their classmates.

The topics covered are as follows:

• Food and nutrients.
Digestive.
Respiratory.
Circulatory.
Urinary.
Nervous System.
Hormonal System.
Locomotive.
Reproductive System.

This work experience has been a learning experience among equals, as they have been students who have prepared topics and transmitted the knowledge to their peers, working in groups of a maximum of 3 people, although some preferred to work individually.

The subject material they have to expose has been given to them previously, so they would know the aspects to be treated. Then they have developed and have displayed their work, most of them assisted by a Powerpoint presentation although there have been other options. They have also elaborated a short questionnaire of five questions to ask their mates at the end of the presentation.

They have been rated:

-For including all the aspects of the subject that they were given photocopied. (50%)
-The presentation is clear and well organized. (30%)
-Good choice of the questions for the questionnaire. (20%)

****************************************************************************


En Conocimiento Natural, en el Bloque “El ser humano” del primer cuatrimestre, los alumnos han preparado los temas para exponerlos en clase a sus compañeros.
Los temas expuestos han sido los siguientes:
·         Los alimentos y nutrientes.

·         - Aparato Digestivo.
·       -   Aparato Respiratorio.
·        -  Aparato Circulatorio.
·         - Aparato Excretor.
·         - Sistema Nervioso.
·         - Sistema Hormonal.
·         - Aparato Locomotor.
·         - Aparato Reproductor.

Esta experiencia de trabajo ha sido una experiencia de aprendizaje entre iguales, ya que han sido los alumnos los que han preparado los temas y transmitido el conocimiento a sus compañeros, trabajando en grupo como máximo de 3 personas, aunque alguno ha preferido trabajar de forma individual.

Se les ha entregado un material previo del tema que les tocaba exponer, para que supieran los aspectos a tratar. Luego han elaborado su trabajo y lo han expuesto, la mayoría ayudándose de una presentación en Powerpoint aunque también ha habido otras opciones. 

Además han elaborado un pequeño cuestionario de cinco preguntas para pasarlo a sus compañeros una vez terminada la exposición.

Se les ha valorado:

·         1. Que traten todos los aspectos del tema que se les entregó fotocopiado. (50%)
·         2. Que la exposición sea clara y bien organizada. (30%)
3. Buena elección de las preguntas del cuestionario. (20%)


No comments:

Post a Comment